Tijdens OVH was de opdracht om de Kolb test te doen en een SWOT-analyse over jezelf te maken, ook moest je jouw eigen CV erbij zetten.
Dit zijn mijn uitslagen :
Denker
Voor een denker ligt de nadruk op de (logische) samenhang tussen zaken.
Een denker houdt zich het liefst bezig met het vormen van begrippen. Het maken van theoretische modellen is de kracht van de denker. Voor de denker staan nauwkeurigheid, logica en het denken in zuivere, abstracte begrippen op de eerste plaats. Vanuit de (gemaakte) theoretische modellen probeert de denker richting de werkelijkheid te komen.
Optimale leeromgeving:
Dit zijn mijn uitslagen :
Denker
Voor een denker ligt de nadruk op de (logische) samenhang tussen zaken.
Een denker houdt zich het liefst bezig met het vormen van begrippen. Het maken van theoretische modellen is de kracht van de denker. Voor de denker staan nauwkeurigheid, logica en het denken in zuivere, abstracte begrippen op de eerste plaats. Vanuit de (gemaakte) theoretische modellen probeert de denker richting de werkelijkheid te komen.
Optimale leeromgeving:
- ● Zelfstandig leerstof doornemen en dit binnen zijn eigen denkwereld vorm te geven
- ● Orde en rust
- ● De mogelijkheid om achtergrondinformatie te krijgen
- ● Complexe vraagstukken worden als uitdaging gezien
- ● Een duidelijk programma en duidelijke (leer)doelen
Bezinner
Een bezinner bezit een groot voorstellingsvermogen en is vooral bezig met concrete ervaringen.
Het inbeelden van zaken en fantaseren zijn sterke kanten om een concrete situatie vanuit verschillende perspectieven te bekijken. Vanuit hier legt de bezinner dan de verbanden tussen een aantal observaties. Creativiteit is een kenmerk van de bezinner, waarbij ook de nodige ruimte moet zijn om ideeën te kunnen creëren.
Optimale leeromgeving:
_______________________________________
Een bezinner bezit een groot voorstellingsvermogen en is vooral bezig met concrete ervaringen.
Het inbeelden van zaken en fantaseren zijn sterke kanten om een concrete situatie vanuit verschillende perspectieven te bekijken. Vanuit hier legt de bezinner dan de verbanden tussen een aantal observaties. Creativiteit is een kenmerk van de bezinner, waarbij ook de nodige ruimte moet zijn om ideeën te kunnen creëren.
Optimale leeromgeving:
- ● Voldoende mogelijkheden om de overige groepleden te leren kennen
- ● Tijd en ruimte om gedachten, gevoelens en ervaringen uit te wisselen en te uiten
- ● In aanraking komen met diverse visies
- ● De benadering dient als veilig ervaren te worden
Doener
Het woord doener zegt het al. Het gaat om het ‘doen’. Een doener werkt doelgericht, is een sociaal persoon en wil tastbare resultaten halen.
De doener is graag betrokken bij het hele proces en werkt graag volgens een goede planning. Kennis en informatie van anderen zijn belangrijker dan eigen analytische capaciteiten. Een doener past zich verder snel aan de omgeving en de daarbinnen aanwezige specifieke en concrete situaties.
Optimale leeromgeving:
- ● Humor, plezier en ontspanning op de leer- of werkplek
- ● Terugkoppeling op eigen acties
- ● Contact met anderen en de sfeer zijn erg belangrijk
- ● Vrij zijn om snel te reageren
- ● Verschillende werkvormen tot zijn beschikking hebben
- ● Situaties die uitdagend en spannend zijn en die om keuzes vragen
Beslisser
Als het gaat om een probleem op te lossen waar één juiste oplossing voor gezocht moet worden, ben je bij de beslisser aan het goede adres.
Hij richt zich dan ook graag op deze probleemoplossingen. Daarnaast richt een beslisser zich ook graag op de technologische toepassing van begrippen, modellen en theorieën. Hierbij gaat de beslisser doelgericht en planmatig te werk.
Optimale leeromgeving:
- ● In staat zijn zelfstandig praktische conclusies te trekken
- ● Er dient een duidelijke rode draad in de leerstof aanwezig te zijn
- ● Er moet een relatie zijn tussen theorie en praktijk
- ● Er dient de beschikking te zijn over technieken en aanwijzingen die helpen om het probleem zelf op te
lossen - ● In staat zijn om zelf bedachte oplossingen uit te proberen
- ● Onder begeleiding van deskundige begeleiders
_____________________________________________
SWOT - analyse :
Sterke punten :
- Logische nadenker
- Ik doe dingen optijd
- Ik kan goed overweg met het internet en andere online platforms
- Samenwerkend
- Relaxed
- Creatief
- Positief
- Aardig
- Gemotiveerd
Zwakke punten :
- Slechte concentratie
- Denk niet na over wat ik zeg
- Slordig
- Erg slecht handschrift
- Lui
- Slechte conditie
Kansen :
- Groeiende economie
- Ruimtevaart
- Ziektekuren
- Groeiende technologie
Bedreigingen :
- Oorlogen
- Aliens
- Terrorisme
- Einde van de wereld
- Mineralen en olie dat opraakt
_______________________________________
Curriculum Vitae van Davey Kortman
Persoonlijke gegevens :
Naam : Kortman
Voornaam : Davey
Geboortedatum : 18 juli 2000
Geboorteplaats : Den Haag
Adres : Noortberghmoeren 152, Breda
Telefoonnummer : +31 6 49789711
Nationaliteit : Nederlandse
Burgerlijke staat : Ongehuwd
Opleidingen :
2012 - 2016 : Newmancollege Breda, opleiding MAVO, vakkenpakket : Aardrijkskunde, Biologie, Economie, Kunst, Nederlands, Engels
2016 - heden : Grafisch Lyceum Rotterdam, opleiding mediavormgeven
Stage :
2015 :
December :
Een week stagegelopen bij T-shirt bedrijf : Impressive
Talenkennis :
Schrijven Spreken
Nederlands : Goed Goed
Engels : Erg goed Erg goed
Hobby's :
Tekenen, gamen, Youtuben
Vaardigheden :
Informatie opzoeken, Tekenen, Samewerken
Persoonlijke gegevens :
Naam : Kortman
Voornaam : Davey
Geboortedatum : 18 juli 2000
Geboorteplaats : Den Haag
Adres : Noortberghmoeren 152, Breda
Telefoonnummer : +31 6 49789711
Nationaliteit : Nederlandse
Burgerlijke staat : Ongehuwd
Opleidingen :
2012 - 2016 : Newmancollege Breda, opleiding MAVO, vakkenpakket : Aardrijkskunde, Biologie, Economie, Kunst, Nederlands, Engels
2016 - heden : Grafisch Lyceum Rotterdam, opleiding mediavormgeven
Stage :
2015 :
December :
Een week stagegelopen bij T-shirt bedrijf : Impressive
Talenkennis :
Schrijven Spreken
Nederlands : Goed Goed
Engels : Erg goed Erg goed
Hobby's :
Tekenen, gamen, Youtuben
Vaardigheden :
Informatie opzoeken, Tekenen, Samewerken
Geen opmerkingen:
Een reactie posten