OVH: Graphic Novel
1. De verdienmodellen van vroeger en waarom dit niet meer in deze tijd past
Vroeger waren marketing campaigns socialer gericht.
Je moest samen spelen of tegen elkaar spelen. Vaak wordt er buiten gegamed, worden er veel mobiele gaming consoles verkocht of ze gaan naar een arcade om games te spelen. Tegenwoordig beginnen mensen steeds luier te worden en wordt er meer in huis gegamed. Mensen gamen steeds meer online en achter de computer of console.
2.De verdienmodellen van nu
Games inleveren: door bijv. 4 games in te leveren kan je een nieuwe AAA game halen voor een goedkopere prijs.
Free to play: Het eerste gedeelte of delen van de game gratis maken, hierdoor raakt iemand geïnteresseerd en willen ze de rest van de game waar ze wel voor moeten betalen verder spelen. Bij MMO’s komt het ook vaak voor dat je de game wel kan spelen maar moet betalen om bepaalde gear of quests te unlocken. Dit heeft wel als nadeel dat het grootste gedeelte van de spelers helemaal gratis speelt en hier niet voor betaald.
Consoles: Bedrijven kunnen een game developer veel geld betalen om een game exclusief te maken voor hun console. Als deze game dan goed verkoopt, veel mensen het willen spelen dan verdienen de bedrijven hier ook weer aan.
Dummies: Je kunt;
- Een Videogame aanbieden met een vastgestelde verkoopprijs
- Een Videogame aanbieden met vastgestelde verkoopprijs en een aanvullend abonnement geven (pay-to-play)
- Een Gratis video game aanbieden met aanvullende in-game aankopen (pay-to-win en DLC)
- Een Gratis video game aanbieden met een aanvullend abonnement
- Een Gratis video game aanbieden met advertenties (in-game reclame)
MMO:
3.De verdienmodellen die volgens jullie in de toekomst toegepast kunnen worden + motivatie.
- E-sports internationaal
- Worldwide releases (worldwide reclame campagne)
- Gigantische teaser-raadsels die de hele wereld over moeten
- Mensen moeten samenwerken om de teaser te vinden of om meer info te krijgen
- Nieuwe technologie en gadgets
Met een internationale E-sports evenement zal het wereldwijd worden bekeken, hiermee is er veel mogelijkheid voor reclame, ook nieuwe spellen krijgen hierdoor meer hype.
Worldwide releases en teaser-reclames haalt mensen bij elkaar om een groot raadsel te ontrafelen, dit zorgt voor reclame en hype, ook zorgt het ervoor dat mensen uit allerlei landen rond de wereld samen kunnen komen.
Mensen zijn altijd geïnteresseerd met nieuwe tech en gadgets, net zoals Virtual Reality (VR), met nieuwe technologie gaan veel mensen ermee experimenteren en producten mee maken die snel worden verkocht.
Editen
Dante's Inferno manages to combine part of an epic 14th century poem with the demon ass-kicking prowess of John Constantine. And naturally, with all the Christian imagery and references to Lucifer, EA thought that the game would get a big boost in publicity by jumping on the whole protesting bandwagon. Unfortunately, EA jumped on the wrong wagon and took a turn down the Westboro Baptist Church route.
During the 2009 E3 exhibition in Los Angeles, EA decided to hire 20 'protesters' to complain about and oppose the game on the streets. Armed with signs and loudspeakers, the 'protesters' played their part in labelling the game as sacrilegious and suggesting that EA is the anti-Christ.
The lack of homophobic slurs on the signs and the crazy gleam in each protester's eyes immediately led to people believing that the 'protest' was a mere publicity stunt, which EA owned up to pretty quickly. Whilst the game's release was relatively unaffected, EA did catch the ire of Christians who weren't too happy about having their reputation dragged through the mud for a video game.
Admittedly, it was a slight shame that it wasn't an actual protest from the Westboro Baptist Church as the E3 crowd of Red Bull-filled gamers and cosplayers would've eaten them up alive to the amusement of all.
Vroeger waren marketing campaigns socialer gericht.
Je moest samen spelen of tegen elkaar spelen. Vaak wordt er buiten gegamed, worden er veel mobiele gaming consoles verkocht of ze gaan naar een arcade om games te spelen.
Het eerste gedeelte of delen van de game gratis maken, hierdoor raakt iemand geïnteresseerd en willen ze de rest van de game waar ze wel voor moeten betalen verder spelen. Bij MMO’s komt het ook vaak voor dat je de game wel kan spelen maar moet betalen om bepaalde gear of quests te unlocken. Dit heeft wel als nadeel dat het grootste gedeelte van de spelers helemaal gratis speelt en hier niet voor betaald.
Mensen zijn altijd geïnteresseerd met nieuwe tech en gadgets, net zoals Virtual Reality (VR), met nieuwe technologie gaan veel mensen ermee experimenteren en producten mee maken die snel worden verkocht.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten